- lammfärskorvar med ajvar relish

Godagens. Har ont i kroppen efter pumpen igår, men trots det har det varit mycket cyklande hit och dit. Först ner till stan 10.30, på ett möte, till martin diska lite och ta in posten, hem. Plugga matte, laga mat, plugga matte. Cykla till komvux, cykla hem. Och gissa? just det. PLUGGA MATTE! Men nu fan ska det bli nått bra utav det här.

Nu tänkte jag lägga in ett recept på Lammfärskorvar med ajvar relish, jätte gott!

För fyra personer:

- 500 g lamm- eller blandfärs
- 1 ägg
- 2-3 msk ajvar relish
- 2 msk honung
- 1 tsk salt
- 2 krm svartpeppar
smör och olja att steka i

Rör ihop köttfärsen med ägget, ajvar relish, honung, salt och svartpeppar.
Forma till små korvar.
Stek dem runt om i en het panna med smör och olja i 5-6 min.
Servera gärna med Kyftpotatis.



Mumma!

Puss / annelie

Kommentarer
fia säger:

gött det så ut.

sittningen är på lördagen. kanske fredag kväll eller lördag dag går?

2009-09-09 | 23:07:57
Bloggadress: http://frokenkvist.blogg.se/
Linda säger:

Vad duktig du är anneli :) fasen ja vet inte ens vad ajvar relish är, är det nåt special så jag dår dispans eller borde ja veta? :)

Kram

2009-09-10 | 00:03:04
Bloggadress: http://nydesigns.blogg.se/
Anna säger:

Hahah jag kommer ihåg när du tog majonäs istället för yoghurt till tsatikin:P

2009-09-14 | 17:43:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback