- jag måste få berätta

Var ute och gick förut.. så gick jag genom skogen, rådjursskogen, vid mig och såg nått stort djur.. självklart trodde jag att det var ett rådjur, men såg sedan att det var en stor hund. Jag såg ingen ägare till hunen och tänkte att det MÅSTE finnas en. Mycket riktigt, en sekund senare ser jag en ägare. Dom kommer imot mig och jag hoppas att hunder varken ska äta upp mig eller skälla på mig, eftersom den var STOR.
Efter dom ser jag att det springer en LITEN hund, av samma ras (tror jag). Den kanska var till fotknölarna på den större hunden, om man ska jämföra.
Den stora hunden och ägaren går förbi mig, eftersom den var kopplad och han höll i den hårt. Efter kommer då den lilla hunde, som tvärvänder och rusar TILLBAKA när den får se mig.
Ägaren sätter sig ner och lockar på den, medans jag, snäll och smart som jag är, också sätter mig ner för att locka på den. Den tassar förbi mig försiktigt, men nyfiken och hoppar upp i famnen på hans ägare.

Jag tyckte bara att det var så komiskt. Jag tror att den STORA hunden ska äta upp mig, medans den LILLA hunden tror att jags ak äta upp honom :P

Puss / annelie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback