- helgen är slut

eller nästan iaf. en myskväll kvar med min man innan han åker.

I torsdags efter skolan åkte jag med farmor och farfar till skåne. Vi kom ner vid 6 tiden å då åkte vi och hälsade på Leif, en skånsk bonde :P ahah Där fikade vi, fast jag hade ju ont i käften så det blev inget att njuta av...
Sen fortsatte vi till Grisfamiljen, där vi skulle övernatta. Namnet grisfamiljan kommer ifrån att dom bor på en bondgård där de hade massa grisar, stora och jättesmå :) men nu har de blivit julskinka. Där åt vi kvällsmat å så, sen gick jag uppå ringde min man vid typ 9, sen läste jag lite, å sen sova.

Fredagen började vid halv 8, jag gick upp och gjorde mig iordning för begravningen. Sen åkte vi iväg mot kyrkan vid halv 10. Begravningen va fin, men usch, jag gilar dom inte :( Efter begravningen åkte vi till hovs hallar och käkade mat, jag åt lax och den var jättegod :) men SOM SAGT, kunde inte njuta ordentligt. Efter 3rätters började färden hemmåt.. Vi åkte hem på 4 ½ timme :) det var bra för jag ville träffa martin som jag saknade jätte mycket.
Så när jag kom hem hade martin börjat med tacos :) Sen mööös vi resten av kvällen.

Det blev lördag och jag åkte hem från martin vid 11 för att titta på när min lillasyster skulle rida i botorp. Hon fick sin älsklingshäst och allt var frid å fröjd. När dom hade kommit ut på banan och gått några varv började lollos häst plötsligt att skena å pappa(som gick bredvid) fick plötsligt bråttom efter hästen. hahah. Så mitt i allt fick hon byta häst, sen var det bra igen :P vet inte om det är hemmes älsklingshäst numera.
Sen åkte jag ham å åt lite å så, å sen åkte jag till martin en sväng. Sen hem igen för att byta om inför fias kalas :)
Åkte dit med lisa å anna :) Å Fia hade gjort det jätte mysigt å maten var jättegod. Förrätt, varmrätt och efterrätt, mumma :) Sen bagav sig alla till antingen Statt eller Red Brick. Jag valde Red Brick, men det var nog inget ställe för mig :P ahhha men martin kom å hemtade mig efter en kvart  typ. Sen kollade vi lite på television och sen sängen.

Skulle upp 9 på söndag för att åka till kyrkan, sjunga lite med barnen. Va typ 4 där så vi fick ta i ! haha Sen åkte jag hem och anna följde med. Vi skulle gå in till grannarna och sälja mössor, dom köpte en. Anna vart glad :) Jag vill med köpa en... har en favvo :)

 Det är inte den här, men det är en av de hon har gjort. Så är ni intresserade av att titta på dom så kan ni höra av er :)

Nu ska jag gå ner för nu har släkten kommit. De ska gratta pappa. så ska gå ner å vara lite social.

Puss / annelie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback